Patiëntgerichte service van de apotheek

Ik trek een nummertje bij de politheek en blijf wachten terwijl Henny vast naar de dagbehandeling gaat voor zijn immunotherapie-infuus.
Na 15 minuten wachten kan ik mijn recept afgeven. Vanwege eerdere ervaringen geef ik aan dat ik wel op de medicijnen wil wachten, maar de medewerkster aan de balie zegt dat ze niet weet of de apotheker direct tijd heeft om te controleren en suggereert dat ze wel even zal bellen zodra het klaarligt en noteert mijn telefoonnummer. Goh, denk ik, dat is wel heel prettig. Een verbetering ten opzichte van vorige keren.

Na Henny’s behandeling (die 3 uur duurde) heb ik echter nog steeds geen telefoontje ontvangen. Wij gaan dus weer naar de politheek, ik trek weer een nummertje. Wacht weer 20 minuten voordat ik aan de beurt ben, om vervolgens te horen te krijgen dat de medicijnen nog niet klaar zijn. Het recept ligt gewoon nog op een stapeltje en er is niets aan gedaan.
Het was druk… Ja maar, het is DRIE UUR later!
Henny voelt zich na de behandeling niet zo goed en dan is nog eens lang wachten heel vervelend. Ik ben dus best wel boos want de gang van zaken komt op mij zeer inefficiënt over. Frustrerend, want ik wil het voor hem makkelijker maken, maar wat kan ík dan doen om het proces goed te laten verlopen?

Henny MOET deze medicijnen NU hebben, ik kan het niet ergens anders halen. Je kunt deze middelen namelijk niet meer bij een gewone apotheek krijgen sinds de “overheveling” van oncologische middelen naar de ziekenhuisapotheek. Dit heeft de overheid bedacht om kosten te besparen. Dus zijn we veroordeeld tot wachten… en wachten… en nog eens wachten. Nog eens 20 minuten later zijn dan eindelijk de spullen klaar.

Patiëntgerichte service?

Bovenstaand verhaal staat niet op zichzelf. De afgelopen keren hebben we soortgelijke taferelen meegemaakt. Daarom hebben we hier ondertussen een klacht over ingediend bij het Radboud UMC en deze is inmiddels in behandeling genomen. Wordt vervolgd.

Een gedachte over “Patiëntgerichte service van de apotheek”

  1. Hoop dat ze zich realiseren dat een patiënt na zijn/haar behandeling echt heel erg graag direct naar huis gaat -met medicatie uiteraard!

Reageren niet meer mogelijk.